POVESTE  

Posted by eu in

Am vrut sa iti scriu o poveste.Am vrut sa iti descriu un joc.Dar cuvintele nu vin asa usor, se impotmolesc in bariera necunoscutului si se zbat acolo, agatate de o idee sinistra, incercand sa nu piara in negura unei teribile dorinte de abandon.
Nu ma cunosti, asa cum nu ma cunoaste nimeni in jurul meu, asa cum probabil ca uneori nu ma cunosc nici eu - pretentia asta o am cateodata, atunci cand ma arunc in cate un joc al cuvintelor, hotarata sa castig o miza imaginara, un fel de trofeu al orgoliului cu iz de misandra. Nu ma cunosti si totusi ai vazut prin mine, intr-o opacitate disperanta, ceea ce multi nu au reusit nici macar sa zareasca.Am incercat sa joc un joc al hazardului, cu cartile pe care mi le-a servit jocul; o partida trunchiata intr-un joc in care trisez de obicei, purtandu-mi in jartiera gandului cartile potrivite.Jocul m-a prins, mai mult decat as fi vrut sa o faca, m-a prins in mrejele lui descoperind tehnici fine la care pana atunci nu ma gandisem; cand trisezi in joc de multe ori pierzi esenta placererii castigului real, pierzi miza din vedere.Jucand, am tras fugar de multe ori cu coltul ochiului catre cartile mele ascunse, dar sindromul noii descoperiri m-a obligat sa mentin jocul in limitele corectului, sa joc de placere si nu pentru castig.Dar jocul s-a frant deodata, cartile s-au imprastiat, unele dintre ele au cazut pe fata si jocul si-a pierdut farmecul.Uneori nu e suficient sa vrei sa joci. Nu e suficient sa stii sa o faci. Uneori jocul vrea sa se joace singur, manat de dorinte ascunse, atras de esteticul tendintei catre conventional.Sunt momente in care e bine sa recunosti ca esti invins, sa te retragi tacut, cu speranta ca undeva, candva, jocul se va reface…Nu vreau ca jocul meu sa se termine asa.Dar trebuie sa pun cartile jos - nu mai am dreptul sa joc.Am fost invinsa, nu stiu daca de faptul ca nu am stiut sa joc, nu stiu daca de adversar sau chiar de mine.Pun jos ultima carte - pastrasem o regina in speranta unei quinte mici.E cartea cu care poti, daca vrei, sa joci tu.
E a ta - pastreaza-o sau arunc-o daca vrei, pe mine m-a tradat..... JEANNE72001

This entry was posted on vineri, 29 ianuarie 2010 at 08:03 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comentarii

Trimiteți un comentariu